sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Triips lösa mage kom tillbaka

Jag lyckades bota Triips mahe med jäst men nu har hon lös mage igen. Måste nog en sväng om veterinären idag. Sedan skall jag tvätta henne. Hela svansen är skiten nu.

Jag ringde en vän som rekommendearade koltabletter. Först gav jag 6 och andra dagen 8 tabletter.


Trots detta fick just Triip idag leda fåren när de gick ut på betesmarken. De äldsta gick sist. Hon uppförde sig så rätt och riktigt. Hon fick alla på rad, när staketet sluta vid tallarna aträckte hon på halsen så dwn blev så lång som aldeig förr. Hon tittade mot alla håll, kollade att det var säkert och valde sedan riktning och alla följde henne ut. När hon började beta började även de andra.
Hon är så duktig Triip (betyder Sträcket, på estniska, hon har ett sträck mitt på huvudet). Hon är väldigt nyfiken och sällskapssjuk med, det har hon varit ända sedan liten. Hon är mu ca. 1 år 4 månader gammal och skall lamma till nästa år första gången.

Ei kommentteja: