torstai 31. toukokuuta 2012

6 dagar höll fårnätet

R Sex dagar höll fårnätet fåren inne i den ca 50 x 50 m hage. Idag klockan 8.35 hoppade 4 vuxna över och lämnade ung mamma med lamm inne i hagen att skrika. Nu har jag ingen chans mera att få in dem igen. Och dom är ju överlyckliga av att få ströva över den stora ängen! Nu kan dom äntligen välja och vraka bland örterna och gräsen. Egentlicen såg jag tydligt på dem när jag släppte ut dem på morgonen att dom ville ut. När de äldre tackorna vill mig något svänger de sig om och tittar över rygg mot mig och står stilla med blicken på mig. För att förstärka sin önskning kan de även göra ett krävande, rätt lågmält hmmmr. Jag brydde mig naturligtvis inte om deras hmmmr, svängde dem bara ryggen.

De uppdagade genast att det var färska tallkvistar på vår eldningsplats o h äter med förtjusning.


Ei kommentteja: