tiistai 29. toukokuuta 2012

Bambuser kanal upprättad för Kiltsi äng

Nu kan du följa med även online när jag gör videon xrån Kilgsi äng. Bambuser kanalen är http://www.bambuser.com/channel/kiltsimeadow

Igår hände det änne en sak på ängen. Jag var på eftermiddagen och gick nere nära björkhagen när jag hörde upprörda röster från ängen. Det var ett evinnerligt tjatter. Jag gick försiktigt närmare och såg då två änder och en antingen rapphöna eller kornknarr som alla stod nära varandra och "tjattrade" upprört. Det var inte strid emellan djuren men de tittade alla upprörda ner mot bäcken. Det var nog räven som hade jagat dem upp på ängen tror jag. När de såg mig fick de alla en andra chock och flög då upp i luften och flög in i aldungen.

Som avslutning på dagen hade mitt enda lamm lyckats klämma fast sitt huvud mellan två bräder i brädstaketet. Det är lite större mellanrum vid ena stolpen och mellanrummet avsmalnar mot andra stolpen. Hon hade gnuggat halsen och så kommit längre och längre mot det smalare mellanrummet och kunde så inte få loss sitt huvud. Tackorna ropade på mig och jag fick arbeta lite innan jag lyckades lirka loss henne. När man till detta allt lägger ännu katt-fighten så fick jag nog av rysare igår. 

Ei kommentteja: