perjantai 16. syyskuuta 2011

Oskar är arg och elak

Vad skall man göra? Oskar som bara varit vos mig i en vecka har blivit grymt argsint! Han tar varje tillfälle i akt att stånga mig. Jag har inte en enda gång varit elak med honom men nog var han fått bannor av mkg när ångan står ur öronen på mig. Så som han svänger om, skrapar med benet och tar fart börjar jag gorma. Han tycker inte om oljud. Om han ändå kommer, som han varje dag nu gjort en massa gånger tar jag tag i hans huvud (märk väl jag rör inte hans horn, det gillar de ju inte), svänger vuvudet bakåt längs med kroppen så han tvingas svänga och sedan skjuter jag (med en liten förbannelse) om honom iväg bort från mig. Ännu klarar jag av honom för han är bara 6 månader. Men hur länge skall man stå ut? På gården var han kom ifrån var han ju jättesnäll naturligtvis. Alla baggar är ju snälla var dom föddes, men när man flyttar på dem, då kan inferno uppstå.

I början förlät jag honom med att han har nog just parat tackorna och försvarar dem. Idag började han stånga tackorna med! Han tolererar ingen minsann. Bakom ligger en barndom i en flock på två tackor och med sin egen far. Fadern höll hård ordning i flocken och Oskar fick krypa o h försökte göra sig osynlig. Nu med eget harem steg det honom i huvudet!

Ei kommentteja: