maanantai 10. kesäkuuta 2013

Jag vill inte ta medicin!

Triip har fått ordinerat 10 dagars antibiotika mot inflammation i tarmen, 1/2 tablett dagligen.Hon har en återkommande katarr. Nu fick hon blodig diarre. Idag får hon andra dagen medicin men hon vill inte ta den. Första gången gick det bra mellan två surbröd. Andra mellan två gästbrödsskivor. Tredje gången prövade jag med tablett långt bak i munmen, den spottade hon ut. Idag på morgonen tabletten gjord till pulver och in i munnen. I kväll skall jag prova med tratt och hälla pulvret i tratten imellan kinder och tänder. Fånga henne måste jag i alla fall. Det går rätt bra, dels är hon lite svag, dels är hon mitt tamaste lamm. Två lamm har också lösmage. Den ena har blivit friserad redan. Den andra skall jag ännu putsa men det blir först i slutet av veckan.

Ei kommentteja: